30. 9. 2008

Drobné radosti

Kdysi jsem udělala seznam věcí, takovejch těch drobnejch radostí, který pomůžou člověku přivodit si aspoň iluzi štěstí, nebo aspoň zvednou náladu.V podstatě jsou naprosto k ničemu, aspoň co se praktického využití týká, ale je fajn je znát.
Bohužel sešit do kterýho jsem to tehdy napsala někam zmizel. Buď se skrývá někde v útrubách skříní či šuplíků v mém pokoji, nebo jsem ho v rámci boje za třídění odpadu hodila do modrého kontejneru a teď se jeho kousky stali součástí kartonů a krabic.

Dost z toho si ale pamatuju. Patří sem:

  • sbírka nějakých blbůstek- já sbírám koupací gumový kachničky- vždycky mě strašně nadchne když nějakou novou někde objevím. Pak mám taky sbírku krabiček na čaj. Ta ovšem praktické využití má- ukládám v ní ty tuny čaje, který piju.
  • nošení veselých ponožek a podkolenek. Je pravda, že tohle nemůže dělat každý a vždy.Jsou okolnosti kdy se to příliš nehodí. Ale mělo by být pravidlem mít aspoň jeden takový pár a nosit ho aspoň občas. Je to zdroj pozitivní energie od nohou:-)
  • pití dobrého čaje. Myslím, že je to i podle nějakýho rozboru dokázaný, že čaj přináší lepší náladu. Po letech mých praktických zkušeností s pitím čaje musím jen souhlasit. Doporučuju pai-mu-tan aneb bílou pivoňku. Je to ta nejlahodnější chuť.
  • čtení knížek. To někdy sice může člověku přinést frustraci.I to se občas stává. Ale myslím, že i to pak ve výsledku vede k něčemu dobrému. Když si však člověk vybere správně dobrá knížka dokáže člověku změnit náhled na světk mnohem pozitivnějšímu. Do seznamu fajn knížek se pustím časem.
  • kreslení mandal. Neznáte? Je to jedna z nejlepších relaxačních technik.Je celkem nenáročná. Pro začátek stačí pastelky, šablony mandal (najde se na netu) a čas.Já s tím začala před pár lety, když jsem měla špatný období.Od tý doby se mandalám věnuju pravidelně.
  • fajn hudba. To snad ani nemusím říkat. Když si člověk dobře vybere, hudba dokáže změnit náladu o stoosmdesát stupňů.
  • inteligentní plastelína. Nechci tu dělat reklamu, ale takhle věcička je prostě naprosto super. Člověk se s tim vyblbne. Jsem schopná si s ní hrát hodiny a je mi dobře. Je to fakt největší odbourávač nervozity a stresu. Měla jsem jí s sebou u maturity i u všech zkoušek:-)

1 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

sbírání kachniček mě nadchlo...určitě znáš obchod naoko, tam mají ty "osobní kachničky" a ty mě taky dostávají;) ale to už není tak úplně sběratelská záležitost...