20. 1. 2009

Amíci...jací jsou?

Američani jsou.....různí. V povědomí lidí jsou američané obvykle zapsáni jako tlustí a úplně hloupí. Neříkám, že takoví jedinci zde neexistují (jsou všude, i u nás), ale není to nadpoloviční většina. Aspoň ne těch úplně hloupých.
Místo od místa se složení populace samozřejmě mění. Platí ale pravidlo- čím bohatější, tím krásnější, štíhlejší a chytřejší a opačně. Nejchudší státy tedy obvykle mají i nejvíc obézních obyvatel s nejnižším vzdělání (viz Louisiana)

Exempláře se kterýma jsem se já setkala by se daly dělit takto (předem upozorňuji, že budu hodně upřímná, nemám v úmyslu se nikoho dotknout, berte to jako mou soukromý sociologický rozbor) :
  • plastics- holky i kluci, poznáte je na první pohled, velice snědá (někdy až hnědá) pleť v důsledku neustáléo se smažení v solárku, odbarvené vlasy- čím blonďatější tím lépe (ale jsou tmavovlasé vyjímky, ale ty vlasy jsou prostě perfektní), skvěle oblečení, obvykle s vypracovanou, či vyhublou postavou. O intelektu těchto jedinců se dá občas polemizovat, ale často jsou to děti těch úspěšných, krásných, chytrých rodičů, tudíž vynikají i ve škole. Bohužel tento typ lidí nebývá příliš přátelský, obvykle pohrdá každým kdo není jako on. Snad to není příliš neetické, ale jako typickou zástupkyni plastics ukazuji mou kamarádku Britneu, která ovšem přátelská je.
  • Fast food generation- jsme tam, tohle jsou ti Američani, které si v evropě vybavíme když se řekne USA. Jejich život se dělí mezi dívání se na televizi, jídlo, práci a chození do kostela (lze libovolně kombinovat). Bohužel je to tak a bohužel jich není málo. Je to však výsledný produkt konzumní americké společnosti, avšak narozdíl od plastics, kteří jsou tím taktéž, nemají přebytek peněz. A tak sedí před televizí, dívají se na ty krásné, štíhlé, mladé, úspěšné a bohaté, jedí hamburgery, tloustnou a stárnou. Bylo mi z toho na nic.
  • Kovbojové a vidláci-Kovbojský klobouk a boty, koskovaná košile, džíny a džíp. Docela obvyklý obrázek na středozápadě. Fotku se pokusím nalézt.
  • Mladé maminky- taktéž docela běžná záležitost. V mém okolí jsem znala minimálně deset slečen co měly v sedmnácti první dítě. Dávám je do zvláštní kategorie, protože nepatří ani do plastics (ti totiž směřují ke skvělé kariéře a o antikoncepci jsou náležitě poučení a vybaveni) ani do fast food generation (to asi každý pochopí proč) ani mezi náboženské fanatiky. Obvykle jsou to normální slečny z nižší střední vrstvy, kterým rodiče sex vždycky zakazovali (a tudíž je nenapadlo o antikoncepci vůbec mluvit). Samozřejmě to tak není u každé z nich, ale je to poměrně časté. Na fotce Sarah- taková hrozně hodná, droboučká holčina, touto dobou již paní a maminka malého klučíka.
  • kostel, kostel, kostel- tato kategorie může zahrnovat i fastfood generation, kovboje a vidláky. Svůj veškerý volný čas tráví v kostele či aktivitami s církevní komunitou.
  • life is fun- dost příjemní lidé, fajn kamarádi. Zajímají se hlavně o hudbu a tak různě blbnou. Není nutné dodávat, že do této kategorie spadá většina mých amerických přátel. Zde na fotce Brandi a bananaphone:
  • ostatní- neutrální směska všech ostatních, co se mi nepovedlo zařadit. Nicméně většina spadá do výše uvedeného.

0 komentářů: