6. 8. 2009

Senegal- červen- červenec 2009

V polovině června jsem se vypravila na "černý kontinent" s cílem poznat tamní život, obyvatele i krajinu. Na cestu jsem se připravovala několik měsíců, nicméně neodjížděla jsem plná nadšení, dá se říct, že jsem tentokrát nic nečekala.

O Senegalu moc slyšet není a ani internet o něm neposkytuje uspokojive množství informací. Všude se lze dočíst hlavně o tom, že většina senegalců je negramotná, že asi třetina obyvatel nemá přístup ke kvalitní pitné vodě, že základní sanitární vybavení postrádá de facto 9 z 10 domácností a že v Casamance se válčilo a doporučuje se této oblasti vyhýbat. O moc víc už jsem toho nenašla (je ovšem pravda, že jsem tehdy ještě nehledala informace ve francouzštině, ale omezila jsem se jen na angličtinu a češtinu).

Když jsem se na několika internetových diskuzích ptala lidí na zkušenosti ze západní Afriky, dostalo se mi velice často odpovědi, že je to tam strašně špinavé a ošklivé a že jsem blázen, že tam chci jet. Podobně reagovali i někteří lidé v mém okolí. Rodina taktéž nebyla nadšena, když jsem jim oznámila, kde chci strávit letošní léto.

Přiznám se, že jsem neodjížděla úplně bez obav. Ačkoli se létat ani cestovat všemi možnými způsoby nebojím, v den odletu můj obličej nabral barvu zelené papriky a žaludek se scvrknul. Byla to moje první cesta do některé ze zemí třetího světa. Měla jsem hlavně obavy z nemocí a hygieny. Před odjezdem jsem se nechala očkovat proti většině nemocí, ale ne proti všem hrozícím (nestihla jsem očkovani proti meningitidě a to mě nakonec celý pobyt strašilo) a s sebou jsem vezla obrovskou lékarničku s léky snad proti všemu (včetně prasečí chřipky:-)).
Také jsem měla trochu obavy z tamní kultury- 95% senegalců jsou muslimové. S tím kolik negativního toho o islámu nyní slyšíme, jsem se logicky strachovala o to jaký ke mně budou mít postoj jakožto k ženě.
Nakonec se ukázalo, že tyto dvě hlavní obavy byly v podstatě zbytečné.

5 komentářů:

Manželka řekl(a)...

Špinavé a ošklivé? Já bych ti řekla, že to voňavé místo plné úžasných lidí, na vyznání že nezáleží a vůbec, lepší místo k trávení dovolené si neumím představit. Ale já jsem do Senegalu hluboce zamilovaná, takže neobjektivní. :)

Petite Ziri řekl(a)...

Já jsem asi v Senegalu byla už moc dlouho na to abych se nabažila toho krásného a začala jsem vidět i ty negativa, ale zároveň moc krátce k tomu abych celou tu kulturu začala mít ráda a nad ty negativa se dokázala povznést.Nicméně můj vztah k Senegalu se stále ještě vyvíjí a ačkoli jsem zavrhla možnost návratu myslím si že mi to jednou stejně nedá...

Manželka řekl(a)...

No jo, negativa... to víš, ty my milující akceptujeme... :) Takže nepojedeš do Senegalu napřesrok za přítelem?

Petite Ziri řekl(a)...

Já pevně věřím, že už přítel v senegalu v lednu končí a přijede on za mnou. Není to senegalec ale francouz. Kdyby to byl senegalec asi bych k senegalu měla nakonec i docela jiný vztah. Takhle můžu milovat spíš francii:-)

Manželka řekl(a)...

To já vím, že je Francouz, četla jsem pozorně :) - ale nějak jsem z toho vyrozuměla, že tam bude asi ještě o něco déle (takže asi zas tak pozorně ne:) ).