27. 3. 2009

Francouzské filmy III

Bienvenue chez les Chtis!


Naprosto parádní snímek, doporučovaný mi všemi žábožrouty. Je to komedie postavená na šišlavém přízvuku severofrancouzů z okolí Lile- říká se jim chtis a proto jsem se bála, že tomu nebudu rozumět. Moje obavy byly zbytečné, film jsem shlédla i bez francouzských titulků, rozuměla jsem nadprůměrně dobře a strašně jsem se u toho nasmála. Naprosto doporučuji každému.
Celkově: ***** paráda
Jazyk: *****
pozn. tento film je opravdu potřeba vidět v původním znění, titulky a nedejbože dabing nedokáží interpretovat onen skvělý humor.


La Grande bouffe

(Velká žranice)
Kritikou velice kladně přijímaný snímek a mnou též. Většině společnosti se však, obávám se, nebude líbit, protože je dosti nechutný. Celý film pojednává o tom, že čtyři muži se rozhodli spáchat sebevraždu ujezením se k smrti. A také tak činí. Uzavřou se v krásné velké vile, zásobí se obrovským množstvím surovin a pak jen vaří a vaří a jí a jí a jí a jí. A rozhodně ne s mírou. Brzy se rozhodnou si to umírání zpříjemnit a pozvou si mezi sebe dívky lehčích mravů a jednu sympatickou učitelku labužnici. Lehké ženy po pár dnech provozu nejstaršího řemesla a přecpávání se s hrůzou prchají a zůstává jen ona učitelka, která se lehčích mravů nijak neštítí. No a pak jen jí, jí, jí- teda spíš žerou, žerou, žerou, občas souloží. Nakonec však všichni svůj strašlivý cíl postupně splní.
Když se na to člověk dívá musí pozvedávat obočí, přemýšlet o tom, jestli má zvracet nebo ne a občas si zakrývat oči.Nicméně myslím si, že stupeň nechutnosti mohl být i mnohem vyšší (kdyby se to dělo v reálu jsem si jistá, že by to došlo do mnohem zrůdnějších rozměrů).
Nemůžu říct, že by se mi film líbil, nic hezkého na něm opravdu nebylo, ale velice mě zaujal. Námět i zpracování jsou téměř dokonalost sama.

0 komentářů: