15. 3. 2009

Francouzské filmy

Vzhledem k tomu, že touha naučit se perfektně ovládat francouzštinu nepolevuje, rozhodla jsem se kombinovat učební postupy.

Francouzštinu mám ve škole, učím se jí sama doma, francouzsky mluvím s rodilými mluvčími, poslouchám francouzské písně, překládám si je a nyní jsem se začala dívat na francouzské filmy.

Zeptala jsem se několika francouzů, jako filmy by mi doporučili a také jsem jich pár shlédla na základě vlastního výběru.

Chtěla bych je tu nyní všechny trochu zhodnotit. Zaprvé jejich kvalitu, nebo spíše jak se mi líbili (nejsem žádný filmový kritik, ale myslím si, že jisté cítění mám:-)) a taktéž jejich srozumitelnost pro někoho kdo se jazyk učí.

Postupně budu doplňovat.

Le Fabuleux Destin d'Amelie PoulainAneb Amélie z Montmartru. Kdo by tenhle nádherný film neznal. Mému oku lahodí a mé srdce plesá. Jediné co nemám na filmu zas tak moc ráda, je ale vlastně na něm to nejdůležitější- nemám moc ráda Amélii. Přijde mi příliš vzdálená a svým způsobem chladná. Má to být děvče mimo realitu a taková vskutku je. Pro mě však až příliš mimo. Na filmu se mi líbí především jeho vizuální stránka. Celý je červeno- zelený a to je pro milovníka komplementárních barev prostě požitek, je plný skvělých kreativních nápadů- trpaslík na cestách, album fotografií z automatu, drobné radosti. Moje naprosto nejoblíbenější část filmu je ta se kterou se nejvíce dokáži ztotožnit je chvíle, kdy je Amelie tak nešťastná, že se úplně rozplyne v slzách- přesně takhle jsem se už cítila mnohokrát. Na tento film bych se mohla dívat tisíckrát a možná ještě budu.
Celkové hodnocení:***** nelze nevidět
Jazyk : *** neobsahuje příliš mnoho komlikovaných dialogů ani těžkých a neobvyklých slovíček, dá se sledovat bez fr. titulků

Je vous trouve tres beau
(Ó, jak jsi krásný)
Film o typickém francozském farmáři, který ovdoví a jelikož mu chybí doma ženská ruka, rozhodne se pro netypický krok. Navštíví mezinárodní seznamku, pro francouzské muže a chudé dívky z východu, které doufají v lepší osud v náručí západního boháče. Odjede do Rumunska a s sebou si přiveze ženu o které předpokládá, že se postará o něj a o chod farmy.Všechno se však zamotá více něž by kdokoli tušil, ale nakonec vše dopadne tak jako v pohádkách. Dobře.
Milý, úsměvný film, ovšem nic bez čeho bych si nedovedla představit svůj život.
Hodnocení: ** vidět, ale jednou stačí
Jazyk: ** spousta delších dialogů, výhodou je, že v hlavní roli není rodilá mluvčí která mluví pro ty, kteří se jazyk též učí, velice srozumitelně. Radši ale s titulky.

L'Auberge Espagnole
(Erasmus a spol.)


Film pro mě a všechny co strávili nějaký čas v cizině s "takycizinci" z jiných zemí. O všude panujícím bordelu- v papírech, ve věcech, v životě, ve vztazích...
Tento film mě nadchnul a v kombinaci s Romainem Durisem ( je prostě k sežrání!!!) patří mezi filmy, které musím vidět zas a zas.
Celkové hodnocení: ****
Jazyk: ** Větší část filmu není francouzsky a to co francouzsky je se dá zvládnout, ale opět- titulky, titulky, titulky


Persepolis




Skvělá práce! Animovaný film pro dospělé, vypráví o životě iránské novinářky Marjane Satrapi. V podstatě celé černobílé, zajímavé a originální. Ráda bych si přečetla komix.
Celkově: *****
Jazyk: *** dá se to zvládnout

Paris, je t'aime
(Paříži, miluji Tě)

Soubor 18 krátkých povídek o lásce v Paříži a k Paříži. Některé příběhy jsou skvělé, jiné méně, celkový dojem je však velice dobrý. Je to jeden z filmů, který udělá radost snad každému, pro každého něco má. Má nejoblíbenější povídka ie Faubourg Saint-Denis.
Celkově: ***/**** záleží na konkrétním příběhu. Stojí za to vidět.
Jazyk:** jak kdy

Blanche
(Blanche, královna zbojníků)
Děs a hrůza! Nejhorší odpad co může být. Bezkonkurenčně nejhorší film co jsem kdy viděla. V mé mysli uvízla scéna kdy chodí Ludvík XIV po pokoji se zapálenou svíčkou v zadku. Tragédie
Celkově: nula jak vyšitá a možná i hůř.
Jazyk: nevím, byla jsem tak omráčena tím co jsem viděla, že netuším nic

5 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Musíš vidět Bienvenue chez les ch'tits:-)

Petite Ziri řekl(a)...

Už to mám stažený, dneska se na to chci podívat. Všichni francouzi mi to doporučují. Jen se trochu bojím abych se svou ne příliš dobrou znalostí jazyka všechen humor stihla.

Anonymní řekl(a)...

Zkus Ensemble c´est tout, moc pěkný film. Díky za komentáře k filmům. Adéla

Anonymní řekl(a)...

Určitě by se ti do tvého sesnamu hodil i Un long dimanche de fiançailles, kouzelnej film od režiséra Amélie. A taky není úplně špetný Le premier circle s úžasným Gaspardem Ullielem.

verca řekl(a)...

Ahoj,
Kde stahujete filmy ve franocouzstine, dekuji predem:)