5. 3. 2009

Prehistorický očkovací průkaz

Je s podivem s kolika překvapivými věcmi se může člověk ještě v dnešní době setkat.
Jeden takový podivný zážitek mi přichystal včerejší den.

Ráno jsem jela do Centra cestovní medicíny ( kdo tam už někdy byl tak si určitě vybaví velice vtipného pana doktora), abych se nechala očkovat proti žluté zimnici a mohla jsem konečně zažádat o vízum do Senegalu. Nakonec jsem dostala injekce dvě a mezinárodní očkovací průkaz navrch. Bohužel však vyšel na povrch jeden důležitý a mnou ignorovaný fakt- nemám český očkovací průkaz,neboť se mi podařilo ho ztratit někde na cestě mezi Yellowstonem a Kansas city a kdykoli jsem pak své praktické lékařce říkala, že chci duplikát, tak se z toho vykecala.

Tentokrát jsem se však rozhodla jít tvrdě na věc.Vydala jsem se tedy směrem Poliklinika Zahradní město. Sestřička mi řekla, že duplikát prostě udělat nejde. Že se to prostě nedělá. To jsem jí teda nevzala a trvala jsem na tom, že to je blbost a že ten "očkovák" potřebuju.

Sestřička na pár minut zalezla do ordinace aby se poradila s doktorkou. Pak vyšla ven a sdělila mi, že fakt neví jak by to mohly udělat, že ani nemají ten formulář a že mi to napíšou normálně na papír a že to neudělají hned a že mě to bude stát tak 150Kč. To se mi příliš nezamlouvalo a tak jsem se vydala hledat někoho kdo by mi mohl dát nový očkovací průkaz. Logicky jsem tedy zamířila na dětském oddělení.
Po chvíli čekání jsem se dostala do ordinace a mým potřebám bylo vyhověno. Za 60kč jsem "dostala" očkovací průkaz.

A tehdy nastal šok.

Držela jsem v ruce stejný očkovací průkaz jako byl ten předchozí, který jsem dostala v roce 1987! I s krásným znakem ČSSR a rokem narození předtištěným na 19__ . Než jsem vycouvala z čekárny nezmohla jsem se na otázku, co že mi to vlastně dali. Očkovací průkaz mám, tak bych měla být ráda. Za malou karičku ze zažloulého papíru je 60kč cena vskutku vysoká, zvláště s přihlédnutím k faktu, že nový mezinárodní očkovák (se znakem čr)stál 100Kč i s vyplněním od lékaře, ale kvůli šestipětkám se svět nezboří (ale mohla jsem za to dvakrát navštívit mou doktorku:-)). No možná je v tom započítaná historická hodnota.

Přemýšlím teď nad následujícím:

- jak je vůbec možné, že lékaři mají v ordinacích průkazky z Husákových dob
- jak vypadá nový očkovací průkaz z dob po sametové revoluci
- jaká je reálná hodnota toho očkovacího průkazu
- nebylo tý doktorce trapný mi něco takovýho prodat
- jsem opravdu jediná kdo ztratil očkovací průkaz

Bohužel nemám teď foťák, ale jen co se mi dostane do ruky, tak všechno zdokumentuju.

1 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Taky jsem řešil něco podobného, ale v sevt.cz stojí Mezinárodní očkovací průkaz 17Kč a ta skládací kartička 1kč.